Home » Evolutie » 17 obiceiuri sportive sănătoase pentru a avea energie maximă

Am să trec peste politeţuri, doar suntem între prieteni.

Ia loc pe scaun.

Stai confortabil? Eşti relaxat?

Te uiţi în ochii mei şi eu văd prin tine cum te simţi.

DA, simt fiecare durere a ta, îţi simt fericirea, în momentele în care prezentul îţi taie respiraţia şi te bucuri.

Te simt, te văd aşa cum eşti atâta timp cât eşti real şi fără măşti.

Acum vorbim sincer din toată inima.

Când ai făcut ultima oară mişcare, sport cu adevărat?

Acum o săptămână, o lună, sau cu ani de zile în urmă?

Cum să faci sport când cel mai mare inamic stă la pândă şi-ţi spune mereu: “Te-ai tâmpit, sportul este obositor. Îţi ia ultima picătură de energie pe care o mai ai după ce ai lucrat de dimineaţă până seara la serviciul acela solicitat, cu care îţi plăteşti facturile.”

Îţi mai spune “NU AM TIMP PENTRU SPORT”, dar ţi-am spus în articolul trecut povestea cu berea şi nisipul pentru a trece peste acesta scuză.O poti citi aici.

Şi totuşi te întreb de câte ori pe săptămână faci sport?

Faci măcar jumătate de oră în fiecare zi?

Sigur ai citit măcar un articol care îţi explică care sunt beneficiile sportului. Sigur ai văzut la televizor vreo emisiune despre acest subiect, cu importanta mişcării în viaţa ta.

Sportul tau favorit

Teorie ştie fiecare, haide atunci să trecem la fapte cu adevărat sau preferi să ratezi cum copiii tăi cresc mari şi puternici. Wink

Sau poate preferi să fii un chin pentru persoana pe care o iubeşti cel mai mult acum.

Te invit cu mine într-o zi în orice spital?

Ai fost recent pe acolo?

Ţi-a plăcut ce ai văzut, ai de gând să mergi curând?

Un om cu mintea lucidă ştie că durerea face parte din viaţă dar este interesat să o prevină pe cât poate.

Florin Rosoga a scris un articol foarte apreciat – 17 obiceiuri pentru o alimentaţie sănătoasă. M-am bucurat când l-am văzut pentru că aduce un plus de valoare inclusiv la munca mea. Citeşte articolul cu pricina aici.

Alimentaţia este o parte din ecuaţie în drumul spre evoluţie.

Sportul (mişcarea de orice fel) are un rolul bine stabilit în drumul către a deveni cea mai bună variantă a ta.

Un om evoluat face măcar jumătate de oră pe zi mişcare.

Probabil a fost şi este unul din cele mai bune lucruri pe care le-am făcut în viaţa mea, să fac sport, să merg la sală chiar şi atunci când alţi renunţă din diverse motive.

“Cele 17 sunt de altfel obiceiuri pe care le consider de bază pentru oricine e interesat de un stil de viață sănătos. Înainte de a începe, îți recomand să le iei așa cum sunt, sfaturi, iar dacă ai o problemă medicală să apelezi întâi la sfatul unui medic.” (Florin Rosoga)

Cele 17 obiceiuri sănătoase pentru energie maximă:

1. Alegerea sportului potrivit.

Există atâtea modalităţii prin care poţi face mişcare, rămâne doar să testezi ceea ce ţi se potriveşte.

Cine îşi doreşte cu adevărat găseşte.

eu cel din stanga jos in albastruDe-a lungul timpului am fost la sală. Am testat fotbalul, baschetul, volei, tenis, gimnastică de întreţinere, dans, taekwondo, box, înot, spinning, yoga, sky, patinaj, alergare în echipa a maratonului, bicicletă in natură, etc.

Acum au rămas pe listă: sala pentru exerciţii de întreţinere, fotbalul, alergari uşoare şi mersul pe bicicletă.

Ţie ce sport îţi place să faci? Ai găsit ceva ce îţi place =>> poţi trece la etapa de îmbunătăţire dacă ai idee ce ţi se potriveşte.

2. Sportul se face regulat (pauzele scurte sunt acceptate);

Ideal ar fi 5 zile pe săptămână – minim 30 de minute (pentru nota 10).

De aici doar TU decizi de ce notă faci sport.

L-am întrebat pe un coleg de la sală ce-l motivează să meargă constant şi mi-a răspuns:

“Mă, în zilele când ratez sala, mă mustră conştiinţa şi vreau să mă duc, este un fel de drog”

Asta da obicei implementat şi merge de ani de zile la sală plus că se vede.

3. Să ai un accept medical pentru a face acel sport.

Mult timp am făcut un sport care îmi era contraindicat din punct de vedere medical, în articolul viitor îţi spun despre ce este vorba.

4. Acordă importanţă maximă încălzirii corpului înainte de trece efectiv la treabă (pregătirea înainte de mişcarea efectivă)

Doru, cel care a ajuns la ştirile Pro Tv pentru cele 1310 flotări făcute în mai puţin de 50 de minute îţi arată un video doar despre cum se face corect încălzirea.

5. Alegerea timpului potrivit pentru sport ţind cont de orele de masă.

Ideal este dimineaţa dar eşti singura persoană care îşi cunoaşte programul şi alegerea orei potrivite îţi aparţine.

Ţine cont însă să ai ceva în stomac (să fii mâncat cel puţin cu o oră înainte şi să mânci ceva după).

6. Ceea ce mănânci, îţi dă energie, prin mişcare consumi această energie.

Se pare că este mai uşor să mănânci decât să faci sport. Ceea ce consumi pe parcursul unei zile îţi dă un volum de energie (un număr de calori), făcând mişcare elimini din surplusul de energie primit de la mâncare.

Arderea a minim 2000- 4000 kcal/saptămână – efort fizic mediu.

În caz contrar se pune sub formă de grăsime şi acest este motivul pentru care vezi multa lume care caută reţeta pentru a ajunge la greutatea ideală.

7. Să-l faci alături de o persoană care este interesată de acelaşi tip de efort fizic.

Am testat, am mers singur şi apoi cu cineva şi clar a doua opţiune este mult mai eficientă atâta timp cât amândoi sunt interesaţi să facă mişcare cu adevărat.

8. Să fie crescut lent progresiv ca intensitate şi durată.

Corpul se obişnuieşte cu efortul pe care îl dai şi vrea tot mai mult. Ţine evidenţa printr-un carneţel la ceea ce reuşeşti în fiecare zi şi caută să măreşti treptat ritmul.

8. Sportul se face la orice vârstă.

Am un prieten care împlineşte curând 50 de ani. A alergat de câţiva ani constant la maratoane. Anul acesta a alergat două maratoane doar la o distanţă de 7 zile între ele şi le-a terminat pe amândouă. M-a impresionat prin reuşita lui şi tu poţi la fel.

Recent m-am bucurat când am auzit că tatăl meu a început să meargă tot mai mult pe bicicletă. Îi era teamă în trafic.

Ţie îţi este frică?

9. Exerciţiul fizic făcut corect evită febra musculară.

Este bine să-ţi testezi limitele, însă fii atent la indicaţiile corpului tău care îţi spune când depăşeşti foarte mult condiţia. Ai o inimă de om, aminteşte-ţi acest lucru şi lasă comparaţiile cu ceilalţi care poate împing camioane, pe ei mama natură poate i-a înzestrat mai bine.

10. Exerciţiul fizic făcut corect produce transpiraţie.

Prin mişcare îţi ridici temperatura corpului şi în mod normal este corect să transpiri, în caz contrar înseamnă că este nevoie de un efort mai mare.

11. Condiţie esenţială pentru sport eficient: puls peste 100 de bătăi pe minut.

În condiţii normale este undeva între 70 şi 100 de bătăi pe minut. Fii atent la acest aspect şi poţi citi un articol despre acest lucru aici.

12. Să simţi măcar de câteva ori gâfăială.

Când este ultima oară când ai transpirat şi ai gâfăit?

momente fericite in sport

13. Înconjoară-te de oamenii care fac sport.

Sport individual sau în grup are rezultate pe toate planurile (fizic, emoţional, mental, spiritual).

De obicei aceşti oameni au o energie crescută, sunt mai calmi, mai pozitivi.

14. Învaţă permanent de la cei din jurul tău, de la cei cu performanţe mai bune ca tine.

Observă ceea ce fac ei mai bine şi testează dacă funcţionează şi la tine acelaşi lucru.

15. Educaţia în timpul sportului.

Există cei care preferă ca atunci când alergă sau fac sport să asculte muzica ce le place, să asculte un material audio, un curs, să înveţe în acel timp.

Bravo lor dacă reuşesc, la mine mai greu cu multitasking-ul, prefer când merg la sală să mă concentrez pe ceea ce fac şi să mă bucur de muzică eventual.

16. Fii atent la corpul tău, bea apă, respiră.

Îmi amintesc de antrenamentele de taekwondo unde 2 ore stăteam departe de apă, era deshidratat şi mi-a luat o perioadă de timp să mă învăţ să-mi iau apă cu mine de fiecare dată când merg să fac mişcare. Corpul omenesc este format din apă în proporție de 50-70% aşa că ţine cont de acest aspect.

17. Căută să faci sport cât mai des în natură (pe cât posibil).

Eram aproape să uit de acest obicei important care te încarcă de energie venită direct din natură.

Ai opţiunea să treci să faci mişcare cu adevărat sau să continui cu ceea ce faci ca apoi să te întrebi de ce te simţi fără energie şi fără vlagă.

Câte din cele 17 obiceiuri ale unui sportiv eficient le ai deja formate şi care crezi că ar fi acum o provocare pentru tine?

Orice părere este binevenită. Spune-mi dacă am sărit peste ceva.

PS: Oricare din cele 17 obiceiuri te interesează să implementezi, sport doar TU singur alegi dacă faci, la fel cum singur îţi asumi răspunderea pentru faptele tale.

Citeste inca un articol pentru progresul tau:

12 thoughts on “17 obiceiuri sportive sănătoase pentru a avea energie maximă

  1. Ciprian Zaharia says:

    Bravo Sorin de articol…e chiar binevenit…sunt un lenes..recunosc…doar ce mai joc fotbal din cand in cand…am de lucru la capitolul asta…

  2. Sim says:

    Sorin,

    e motivant si educativ articolul pentru cei care doresc sa aiba un stil de viata sanatos. cu nr. 3 as avea o problema………… e ok ca tu spui sa aiba acordul doctorilor, insa, daca era sa ma iau dupa doctori nu as mai fi alergat azi,. mi-au spus sa ma calmez si sa nu mai alerg (cazusem pe munte si mi-am luxat glezna) ca am sa fac artroza la glezna. i-am intrebat ce sa fac ca sa nu fac si mi-au spus ca nu am ce face……….

    am decis sa alerg……. a durut rau la incepu, insa a meritat fiecare durere. acum alerg si merg la maratoane si intentionez sa fac asta inca multi ani de acum incolo.

    de asemenea, cei bolnavi de inima……… li se recomanda sa nu faca miscare si ei interpreteaza ca vor muri daca fac miscare si stau si stau si mananca si mananaca……….. cred ca tocmai miscarea i-ar ajuta. bineitles, nu trebuie sa alerge ca nebunii de mine, insa pot sa se plimbe, sa innoate, sa gradinareasca, etc.

    • sorin says:

      Sunt de acord cu tine Simona …la asta ma refeream si eu …sa-ti alegi sportul in functie de ceea ce spun corpul tau ….este cel mai bun indicator…medicii pot doar sa-ti dea o indrumare in functie de experienta lor …dar exista mereu exceptii de la ceea ce spun ;)…spor la alergat la maratoane daca asta iti doresti 😉

  3. Excelent articol ,chiar dacă suntem supraponderali s-au nu trebuie să facem mişcare zilnică.
    Mult succes şi du-ţi visul mai departe!

    • sorin says:

      Ti cont de greutatea ta si treci la miscare…m-am bucurat ca un copil cand am auzit ca tatal meu dupa o viata in care a fost mereu in miscare din cauza jobului a inceput sa mearga cat mai des pe bicicleta.

      Si asta fara sa-l bat eu la cap.

      Tu ce ai de gand sa faci Costica dupa ce ai citit acest articol?

  4. Alex Pop says:

    Nici eu nu cred ca trebuie sa asculti intodeauna de doctori atunci cand vine vorba de recomandarile lor in privinta sportului.
    E fac JUDO din clasa a treia si din cauza ca este un sport foarte greu si solicitant inima mea s-a adaptat si am facut brahicardie. Imi bate doar de 44 de ori pe minut. Cand am fost la control doctorita mi-a spus sa ma las de sport ca daca o sa continui o sa mi se opreasca sau o sa trebuiaca sa-mi puna regulator electric pe inima. Am fost foarte suparat timp de doua zile. Nici nu am mai putut manca. Eram in clasa a 12-a cand s-a intmplat asta. Apoi dupa doua zile am injurat-o pe doctorita in gandul meu si am decis ca nu o sa ascult eu de cineva care nici un ma cunoaste. In primul rand tot ce stia doamna doctor in privinta brahicardiei era din perspectiva unui om normal care nu face atat de mult efort fizic. Si nu cred ca a stat ea sa faca cercetari sa vada cum evolueaza aceasta anomalie a inimii pe parcursul unei vieti de sportiv.

    Asa ca am continuat sa merg la antrenament si ghici ce? Nu am murit!

    Fara sport doar te ramolesti!

    Cu prietenie,
    Alex

    • sorin says:

      Alex…clar daca ai scris aceste randuri inca traiesti :-)…asa se intampla cand iti asculti inima si vocea interioara care te ghideaza chiar si atunci cand alti te contrazic …felicitari pentru decizia luata 😉

  5. blogwiki says:

    da alimnetatie depinde mult

  6. Nu-i nimic rau in a face putina febra musculara:)
    Eu chiar nu ma simt bine daca nu fac. Consider antrenamentul prea lejer.

Leave a Reply to Alex Pop Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *