Home » Evolutie » 3 aspecte legate de “LENE” şi cum poţi scăpa de ea

Bună Sorin, întrebarea mea este cum pot scăpa de “lene”, cum pot ieşi mai uşor din zona de confort?….. sper să mă poţi ajuta.Mulţumesc.”

Să le luăm pe rând.

Ce este această “LENE” , de care se plânge mai multă lume.

Este sentimentul acela pe care-l ai, în momentul în care vrei să faci ce ţi-ai propus şi totuşi gândul să renunţi, să amâni este mult mai puternic. Raluca Mureşan a scris astăzi =>> De ce apare amânarea şi cum să-i vii de hac.

Lenea înseamnă să alegi, în majoritatea cazurilor,  varianta cea mai uşoară, în care îţi spui :

  • învăţ mai târziu
  • ies afară cu prieteni
  • “spăl vasele mâine
  • “am lucrat astăzi suficient la proiect, las şi pe mâine
  • “să văd ce au mai postat ceilalţi pe Facebook”
  • “să mai fac un nivel, la  noul joc”

Este bine să-ţi dai seama când îţi este lene, cum ai făcut în cazul tău şi totuşi ce se ascunde în spatele acesteia:

  1. Nevoia de repaus şi odihnă a corpului tău.

Corpul  îţi dă cele mai bune semnale. Ai suficientă energie peste zi (noul meu material te poate ajuta cu asta – CLICK AICI)? Ai dormit corespunzător ultimele nopţii? Ţi-ai încărcat bateriile, pe cele 4 rezervoare – fizic, emoţional, mental, spiritual. Te poţi concentra uşor?

În cazul în care ai lucru recent la un proiect solicitat, ai lucrat ore suplimentare, ai învăţat foarte mult, este posibil ca corpul tău să aibă nevoie de repaus, de pauză, de odihnă.

Doar de tine depinde să-l asculţi şi să-i dai, ceea ce are nevoie.

  1. Ce grad de dificultate are provocarea ta ?

O provocare poate să fie sub abilităţile tale, lucru ce va duce inevitabil la plictiseală,  sau poate fi peste ceea ce poţi TU în acest moment, lucru ce produce teamă, frică, anxietate.

Tu cum te vezi raportat la provocarea ta? Te depăşeşte sau te plictiseşte?

Iţi place sau “trebuie” să faci acel lucru?

Care este cel mai rău lucru care ţi se poate întâmpla, dacă te ţii de provocarea aleasă?

Revin cu cele două aspecte în materialele viitoare.

  1. Lipsa unui plan de acţiune.

Felicitări pentru că ai reuşit să faci primul pas, să reuşeşti să te mişti, chiar dacă pentru 1-2 zile.

Şi faptul că ţi-ai dat seama că “LENEA” te opreşte să înaintezi, este un mare pas înainte. Acceptă că există acolo.

Şi totuşi ai un plan pentru ceea ce vrei să faci?

moment de analizaŢi-ai stabilit clar care îţi este motivaţia, de ce faci acel lucru? Ai aceste aspecte bine stabilite în minte şi eventual scrise undeva, pentru a-ţi reaminti, care este motivul pentru care faci acel lucru?

Ţi-ai stabilit ce înseamnă efectiv să faci? Ai programul încărcat cu lucruri importante de făcut săptămâna acesta sau este plin de distrageri (Facebook, mail, jocuri, TV).

În momentul în care mi-am mi-am propus să citesc zilnic, măcar 30 de minute pe zi, m-am uitat la programul meu săptămânal şi am găsit cel mai bun moment, pentru a face acel lucru, fără să fiu deranjat.

Asta înseamnă să merg la sala de lectură, să-mi dau timp să ajung acolo, să-mi închid telefonul, să-mi las gândurile acasă.

Planul însemnă să-ţi răspunzi la 4 întrebări simple şi eventual ceva pe ce să notezi, o agendă sau un caiet (ceea ce este scris rămâne acolo, plus că accesezi o parte personală):

I . De ce fac asta?

II. Ce presupune provocarea aleasă?

III. Care sunt paşii pentru a duce provocarea la sfârşit şi care este primul pas de făcut acum?

IV.Care sunt rezultatele aşteptate?

Spor la făcut planul, la răspuns la întrebările de mai sus şi învins “LENEA”.

Sorin Mihu

PS: În care dintre cele 3 aspecte se afla motivul pentru care simţi “LENEA” sau care este cauza ta personală, pentru a găsi cea mai bună soluţie şi pentru a o învinge.

Citeste inca un articol pentru progresul tau:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *