Home » Evolutie » 3 învăţături de la un preot budist sau cum te apropii de “starea de bine”

Vinerea trecută am primit invitaţia să merg la un eveniment aparte, numit: “Introducere în budism”.

Cu doza de scepticism aferentă, am decis să particip şi să aflu un lucru(!) care să mă ajute în evoluţia mea (dacă scriu aceste rânduri am descoperit mai multe).

Acolo un preot budist a explicat principiile de bază, vechi de 2500 de ani, de ce evită să se ascundă în spatele dogmelor (etichetelor) şi cum să practici corect “meditaţia”. A mai vorbit despre cum să integrezi aceste ritualuri în viaţa modernă, care pare mai aglomerată ca oricând.

Mi-a făcut plăcere să-l ascult, să aflu câte ceva despre stilul său de viaţă (a petrecut 4 ani de zile pe o insulă aproape pustie, în care scopul principal a fost să stea în linişte şi să mediteze) şi cum s-a adaptat la întoarcerea la viaţa modernă cu provocările ei.

Revenind la cele 3 învăţături:

1. Starea de bine (fericirea) pleacă din interior către exterior.

În momentele în care ai senzaţia că “ceva” sau “cineva” te va face fericit, este un moment bun să începi să-ţi pui nişte întrebări cu privire la credinţele tale.

2. Trăirea este dincolo de cuvintele: “detaşare”, “dă-i drumul(“let it go” în engleză), “înţelegere şi ajutor pentru ceilalţi”, “iertare”, “iubire”.

Există multe păreri, opinii, credinţe, sugestii, recomandări cu privire la cum să obţii fericirea şi asta îţi dă o stare de confuzie, nesiguranţă, teamă, vinovăţie.

La început şi final de zi, tot ceea ce contează este “ce fel de om eşti”, “ce om devii” şi cât de aproape eşti de simplitatea procesului.

3. Meditaţia este un ritual ZILNIC care te ajută să găseşti profunzimea din interiorul tău.

Fie ca o numeşti “meditaţie”, “timp cu tine în care stai în linişte”, “rugăciune”, “trăirea prezentului acum şi aici”, provocarea este să practici acest ritual zilnic.

(Să fii conştient de tine, de respiraţia ta, de gândurile tale, să renunţi la judecăţi, analize şi să revii în prezent de fiecare dată când îţi aminteşti de asta)

Dincolo de mitul că te relaxează, acest obicei te ajută în primul rând să descoperi o altă latură a ta şi mai ales să gestionezi cu mai mult calm momentele tensionate, pe care viaţa ţi le aruncă în cale.

Cât de des meditezi? Ai prieteni în jurul tău care meditează? Ce schimbări ai observat la ei?

Mai are rost să spun că sala era aproape plină şi că la final preotul budist ne-a ghidat într-o meditaţie colectivă?!

Prin aceste rânduri m-am asigurat că am transmis o parte din energia acelui eveniment.

“Viaţa în sine îţi aduce durere. Responsabilitatea ta este să creezi bucurie.” (Milton Erikson)

Sorin Mihu

Sursa foto: deviantart.com

 

Citeste inca un articol pentru progresul tau:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *