Home » Evolutie » 6 surse excelente pentru a face trecerea de la nopţii albe la somn eficient

Cât de bine dormi noaptea?

Când ai avut ultima oară o “noapte albă” ?

Te simţi odihnit şi plin de energie după un somn bun?

În articolul trecut ţi-am spus care sunt cele mai bune tehnici pentru o mai bună concentrare dar degeaba le foloseşti în ziua respectivă dacă ai dormit insuficient în ultimele nopţii .

Zilele trecute ajunge în faţa mea un prieten. Îl observ imediat cum ceva este în neregulă cu el.

Îmi  spune cum din nou a avut o noapte albă şi are nevoie urgentă de o cafea. Yikes

Acelaşi scenariu peste câteva zile.

Între timp alţi prieteni mi s-au plâns că am reuşit cu greu să adoarmă din diverse cauze: “sunt prea obosiţi”, “prea multe gânduri”, “au stat pe facebook la poveşti”,…doar ei ştiu ce fac concret…”

Consecinţa lipsei de somn:

  • oboseală fizică şi mentală care se acumulează;
  • productivitate scăzută;
  • nervozitate ridicată;
  • …..restul completărilor le faci TU.

Iniţial am spus că este o problemă individuală, minoră aşa că de fiecare dată când venea prietenul meu şi-l vedeam mai palid îmi dădeam seama ce se întâmplă. El îmi confirma imediat.

În trecut m-aş fi repezit să-i dau sfaturi, indicaţii ce să facă dar am căutat să mă educ, să dau sfaturi doar când mi se cer.

Aşa că l-am întrebat sincer :

“Vrei să testezi nişte lucruri pentru un somn eficient?”

Răspunsul lui a fost negativ, motiv pentru care i-am respectat alegerea de a continua să aibă nopţii albe în continuare.

“Dezvoltarea individuală, a propriei persoane, presupune exact “confruntarea” cu situaţia x, astfel ieşind din zona de confort, fiecare persoană îşi depăşeşte propriul potenţial şi implicit, asta duce spre o mai bună autocunoaştere şi dezvoltare personală.” Delia Danea

Aceeaşi întrebare şi pentru tine.

“Te interesează un somn eficient pentru mai multă energie?”

Dacă răspunsul este pozitiv, înseamnă că eşti direct interesat să citeşte cele mai bune surse pentru un somn eficient. Îţi rămâne doar să alegi indicaţiile care ţi se potrivesc din fiecare articol.

Sursa#1. Cum să obţii un somn de calitate – Leo Dobre

Vorbeşte despre stadiile somnului şi cum să foloseşti sleepyti.me

Sursa#2. Cum să ai un somn uşor şi de calitate. Începând de mâine – Florin Rosoga

Îţi spune paşii pe care îi ai de urmat şi surse externe de documentare legate de somn.

Sursa#3. Somnul, altă faţă a lui– Motivanti

Ce să eviţi şi secretul lui Mihai pentru somn eficient.

Sursa#4. Somn liniştit – cum să profiţi  de beneficiile lui – Andreea Raicu

Până şi Andreea îţi spune 5 reguli simple de urmat pentru o odihnă mai bună.

Sursa#5. Câte ore să Dormi noaptea? – Cristi Stefan

Te ajută să-ţi găseşti ora ta ideală de somn.

Sursa#6. Ingredientele unui somn odihnitor – Dan Luca

Vorbeşte inclusiv cum 20 de minute la prânz îţi sunt suficiente să-ţi încarci bateriile.

Ai să vezi cum şase oameni diferiţi, care s-au interesat despre acest subiect au o viziune aproape comună asupra a ceea ce ai de făcut pentru a avea un somn eficient.

somn

Paşii de urmat pentru tine:

Pas 1. Alegi cele mai bune informaţii pentru tine;

Pas 2. Eşti conştient că este nevoie să-ţi formezi un nou obicei, pentru a avea un somn eficient, materialul gratuit te-ar putea ajuta în acest sens;

Pas 3. Îţi dai feedback după o perioadă de testare a ceea ce ai pus în practică
şi ce rezultate ai obţinut.

Somnul este esenţial odată pornit pe drumul acesta al evoluţiei!

Ce ai de făcut acum.

Scrie un comentariu cu ce sursă ţi-a plăcut cel mai mult şi ce ai ales să pui în practică pentru a avea cel mai dulce şi eficient somn.

photos by: thejbird & Hamed Saber

Citeste inca un articol pentru progresul tau:

8 thoughts on “6 surse excelente pentru a face trecerea de la nopţii albe la somn eficient

  1. Poti consuma cu cca inainte dea a intra in pat alimente ce contin melatonina. Acesta este un hormon ce te ajuta sa iti reglezi somnul, sursele cele mai bune de melatonina fiind lactatele, mierea dar si bananele. Ar mai fi cerealele, dar nu le recomand.
    Somn usor!

  2. Alimentatie + miscare = somn odihnitor si energie …

    • sorin says:

      100% de acord cu tine ;)….dar priveste in jur si ai sa vezi ca reteta acesta simpla pe care TU o aplici…este ignorata

      De cat timp folosesti reteta de mai sus pentru somn odihnitor si energie????

  3. Alex Pop says:

    Mi-a placut articolul lui Florin Rosoga si chiar acum ma duc sa pun in practica un sfat de la el. Sa fac un dus cald si sa merg la somn!

  4. AmaliaTrita says:

    articolul lui Leonard Dobre  este foarte interesant 🙂 cand le parcurg si pe celelalte revin cu clasamentul 😉
     
    thks for the tips 😉

Leave a Reply to Miron Alexandru Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *