Home » Evolutie » Istorisirea cu un vânzător, o etichetă şi 5 lei “furaţi”

Articolul trecut, cel cu 30 de etichete, a fost foarte apreciat de cititori şi totuşi a stârnit  mici controverse, aşa că acum vin cu restul de observaţii şi ce poţi face în acest sens pentru a le folosi în cel mai bun mod.

Am să împart ETICHETAREA în două direcţii, fiecare cu povestea ei.

①. Etichetarea celor din jur

②. Etichetarea personală

Referitor la prima îmi vine în minte o întâmplare recentă.

Imaginează-ţi cum după o zi obositoare te opreşti la magazin de cartier. Ai pe listă o pâine şi ceva dulce. Te plimbi repede printre rafturi cu gândul să ajungi acasă. Alegi pâinea cea mai arătoasă şi eşti gata. Te duci la casă şi îţi aştepţi rândul să plăteşti. Ajungi în faţă, întinzi banii şi când să primeşti restul observi că lipsesc 5 lei.

Şapte persoane din zece gândesc în această situaţie că au fost “furaţi” şi reacţionează negativ la adresa adresa vânzătorului, chiar dacă acesta îşi cere scuze.

Realitatea în care trăim, din păcate.

Ajung acasă şi povestesc cum la magazinul respectiv aproape au fost “înşelaţi“, îl fac în toate felurile pe cel de la casă şi retrăiesc scena de fiecare dată când o spun cuiva.

Consecinţa: De fiecare dată când ajung la magazinul respectiv, îşi reamintesc scena de la casă.

Eu am fost calm, am fost ATENT la restul primit, deşi de obicei am încredere maximă (este si aici o poveste de spus). I-am spus vânzătorului că înţeleg situaţia şi este totul în regulă.

Cum ai fi reacţionat în situaţia respectivă?

Erai printre cei şapte care reacţionează negativ? Sau printre cei trei?

_____________________________________________________________________________________

Cum etichetezi persoana din fata ta

Soluţia în cazul etichetării celorlalţi

Să te pui în pielea persoanei din faţa ta, să înţelegi cât poţi de bine contextul în care te afli şi să cauţi să înveţi ceva din întâmplarea respectivă.

În exemplul de mai sus ar însemna să te pui în papucii vânzătorului, care poate este la rândul lui obosit, cu gândul să te servească cât mai repede şi cât mai bine şi mai ales dacă este la coadă.

Plus să te apreciezi pentru că ai fost pe fază, ai observat mică lipsă şi să-ţi vezi în continuare de drumul tău, de evoluţia ta.

În momentul în care pui o etichetă negativă, pe o persoană pe care o cunoşti foarte puţin, apare o reacţie de respingere şi astfel îţi refuzi poate şansa să înveţi nişte lucruri esenţiale pentru evoluţia ta.

Mi-a plăcut comentariul Gianinei referitor la etichetarea celorlalţi, din articolul trecut:

Ceilalţi sunt, mai degrabă, oglindirea ta ; nu poţi iubi sau urî ceva la cineva decât pentru că reflectă ceva ce iubeşti sau urăşti la tine însuţi.

O lecţie esenţială în călătoria aceasta prin viaţă.

Etichetarea personala este un fenomen în creştere şi pentru ca este un subiect delicat, voi reveni cu restul de amănunte în articolul următor şi cu povestea unui cucui dureros.

Ce este de reţinut  din acest articol.

Este important să vezi accepţi persoanele care vin în viaţa ta cu bune şi rele, fără să pui etichete şi să înveţi tot ce poţi de la persoanele respective.

Cu drag,

Sorin Mihu

eu

PS: Ce experienţe asemănătoare ai avut recent şi cum ai reacţionat atunci?

Comentează mai jos cu profilul de Facebook:

Citeste inca un articol pentru progresul tau:

2 thoughts on “Istorisirea cu un vânzător, o etichetă şi 5 lei “furaţi”

  1. geanina says:

    Nu ne caracterizeaza ceea ce zicem sau scriem…
    Ne caracterizeaza ceea ce facem… sau nu facem…

Leave a Reply to sorin Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *