Home » Evolutie » 10 paşi pentru a-ţi lua viaţa înapoi sau cum să revii pe drumul evoluţiei

“Eşti o persoană inteligentă, muncitoare şi faci bine ceea ce faci însă adevărul este că destul de des simţi că viaţa este o sumă de cereri obositoare care parcă nu se mai termină şi foarte rar îţi oferă satisfacţie. Îţi doreşti să ai controlul asupra propriei vieţii însă realitatea spune că în mod frecvent de abia reuşeşti să ţii pasul în această cursă.” (Tony Schwartz)

Este povestea pe care o tot auzi de la cei din jur. Se aplică la cei din companiile de top cât şi la cei care se chinuie să supravieţuiască de pe o zi pe alta.

Am convingerea că există şi altă cale. Soluţia pe care o văd: existenţa şi implementarea unor ritualuri (obiceiuri) sănătoase în viaţa de zi cu zi.

Mai jos este o listă cu 10 astfel de ritualuri pe care poate deja le ai integrate în viaţă ta. Altele s-ar  putea să lipsească aproape în totalitate şi scopul acestor rânduri este să fie un mic ghid personal care  să te ghideze în călătoria ta, în care le adaugi cu perseverenţă, unul câte unul în perioada următoare. Unele s-ar putea să ţi se pară inutile, motiv pentru care te încurajez să iei ceea ce este bun de aici şi să ţi cont că uneori chiar şi cele mai mici schimbări pot aduce îmbunătăţiri considerabile.

Cele de mai sus îmi amintesc de fiecare dată când am încercat să-mi implementez un nou obicei. Uneori mi-a fost uşor să mă joc cu ele, alteori am găsit procesul dificil. La unele am renunţat din diverse motive, altele continuă să fie active în viaţa de zi cu zi.

Unul dintre ele este scrisul şi faptul că citeşti aceste rânduri, că te-ai oprit din ceea ce făceai, mă face să spun un sincer: “MULŢUMESC PENTRU CURIOZITATE.”

În trecut deveam iritat când cineva îmi făcea o recomandare. Aplicam un sistem de protecţie la acel “sfat” chiar dacă poate era bun.

Chiar dacă mecanismul de apărare a rămas am învăţat să mă deschid mai mult, să-mi dau voie să asimilez informaţia respectivă, să înţeleg cât mai bine şi mai ales să fac “ceva” în acel sens având în minte ce om sunt şi ce om devin.

“Suntem ceea ce facem în mod repetat, prin urmare excelenţa nu este un act, ci un obicei” (Aristotel)

Cele 10 recomandări sunt într-o ordine precisă, de la cel mai simplu şi fundamental la cel mai înalt nivel.

1. Asigură-te că dormi suficient în fiecare noapte. Doar scriind aceste rânduri îmi vin două persoane în minte care mi-au spus recent că reuşesc cu greutate să doarmă în ultima perioadă. Stresul şi grijile îşi spun cuvântul. Se spune că majoritatea oameniilor dorm, în medie, în jur de 5-6 ore. În momentul în care adaugi măcar o oră la acestea, vei ajunge să te simţi mult mai bine din punct de vedere fizic, emoţional, mental.

Ce spune somnul tău despre tine şi cum te simţi la trezire?

2. Mişcă-te mai mult. Îmi place să văd din ce în ce mai multă lume care aleargă, merge la sală, se antrenează cu propria greutate, merg să vadă ce este yoga. Îmi este greu să-mi imaginez o lume fără mişcare şi dincolo de reclama de la televizor, care spune că 30 de minute de exerciţii pe zi sunt importante, rămâne să treci la treabă şi să bifezi pe calendar când reuşeşti.

Există o varietate largă de opţiuni să faci mişcare şi provocarea este să te ridici mai mult de pe canapea, să te mişti aşa cum simţi că ţi se potriveşte mai bine.

Cum merge cu mişcarea în prezent pentru tine?

3. Atenţie la alimentaţie. Alimentaţia “sănătoasă” este un subiect intens discutat şi cu multe controverse. Singura mea recomandare este să fii atent la ce mănânci, cum te simţi după aceea şi să te documentezi mai mult.

Ce ai spune în 3 cuvinte despre alimentaţia ta?

4. Încarcă-ţi bateriile. Pentru a ajunge la performanţă maximă este nevoie să alternezi momentele de muncă intensă cu cele de pauză, când îţi încarci bateriile. Eu mă folosesc de o tehnică simplă, Pomodoro, atunci când muncesc. Să iei o pauză de câteva minute, să respiri adânc, la fiecare 90 de minute lucrate.

Cum alternezi momentele de pauză cu cele de muncă?

5. Înveşte timp în cei pe care-i iubeşti. Cel mai important cadou pe care-l poţi oferi este atenţia ta totală. Este mai bine să fii prezent în totalitate cu cineva pentru o oră decât mai multe în care eşti distras de altele.

Cum este timpul petrecut cu cei dragi?

6. Spune mai des “mulţumesc”. Observăm mult mai repede ce este “rău” în viaţă noastră decât ceea ce este “bun”. Dincolo de percepţia dintre cele două, măcar o dată pe săptămână scrie cuiva un mesaj de mulţumire, cuiva care crezi că merită, spune-le clar pentru ce le eşti recunoscător.

Cum vezi recunoştinţa pentru cei din drumul tău zilnic?

7. Începe cu cele mai importante sarcini. În momentul în care te trezeşti de cele mai multe ori ai mai multă energie şi poţi să spui “STOP” mult mai uşor la distrageri. Începe cu cel mai important proiect pentru ţine ACUM şi rămâi concentrat pe acel lucru măcar o oră.

Cu ce ritualuri îţi umpli timpul după trezire?

8. Practică meditaţia/ reflectarea. Cu atâtea solicitatari şi urgenţe este de cele mai multe ori uşor să uităm să ne oprim un pic, să reflectăm la ceea ce facem, să ne punem întrebări, să medităm în linişte şi fără alte întreruperi. Dimineaţa 5-15 minute pentru ce-ţi propui să faci şi seară ce ai învăţat pe parcursul acelei zile şi care sunt cele mai importante activităţii de făcut în ziua următoare.

Cât timp reuşeşti să reflectezi pe zi?

9. Continuă să înveţi. Creierul nostru funcţioneză mult mai bine când este provocat şi viaţa devine mult mai interesantă. Este simplu să citeşti o carte, aşa te asiguri că înveţi şi creşti dar la fel de simplu este să-ţi formezi noi ritualuri zilnice ca învăţatul unei limbi străine, unui sport, a unui intrument muzical, să înveţi să programezi, să desenezi sau să repari o maşină.

Ce abilitate nouă ai învăţat recent şi de ce?

10. Fii generos. Dăruieşte măcar o parte din ceea ai şi tot aici poţi să incluzi cea mai importantă resursă a ta, “TIMPUL”. Cel puţin o oră pe săptămână poţi încerca să-ţi pui deoparte nevoile tale şi să-ţi dedici timpul să ajuţi, să oferi valoare la acest pământ. Pare puţin o oră dar este un început.

Ce îţi place să dăruieşti din ceea ce ai acum?

O sursă importantă pentru rândurile de mai sus a fost unul din cele mai populare articole pe această temă, scris pe blogul unui proiect pe care-l urmăresc constant: “The Energy Project”. Poţi citi articolul cu pricina AICI.

La final…

Ce ţi s-a părut util din acest articol şi ce crezi că aş fi putut să dezvolt mai mult?

Cu prietenie,
Sorin Mihu

Citeste inca un articol pentru progresul tau:

4 thoughts on “10 paşi pentru a-ţi lua viaţa înapoi sau cum să revii pe drumul evoluţiei

  1. Alex says:

    Si eu stiam de tehnica Pomodoro doar ca stiam ca trebuie sa muncesti 25 de minute cu 5 minute pauza. Dar cred ca cea cu 90 de minute e mult mai productiva. Nu?

Leave a Reply to rebeca Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *